Jelle Bartels Jelle Bartels

Stop nooit met leren

Leren is de kern van ondernemerschap. Elk fout die je maakt, elke ontdekking die je per ongeluk doet is een kans om er wijzer van te worden. Maar hoe blijf je leergierig en open? De dagelijkse ‘corvee’ in je bedrijf duwt je onbedoeld naar in een sleur waardoor je op de automatische piloot overschakelt. In dit artikel een aantal tips om fris en geïnspireerd te blijven als bedrijfseigenaar.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Check de impact van je meerjarenplan

Als ondernemer ben je altijd bezig met de toekomst. Samen met je management kijk je regelmatig vooruit. Je legt de koers vast in een meerjarenplan of een bedrijfsvisie. En je doet er alles aan dat jullie niets over het hoofd zien. Er is één stap die je nooit mag overslaan. En dat zeggen we uit ervaring want het komt niet alleen voor bij ondernemers zoals jij en ik. Het komt ook voor op landelijk, ja zelfs Europees en mondiaal niveau.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Delegerend leiderschap in de praktijk

Heb je last van apen in je managementteam? Nee, we bedoelen niet je collega’s. We hebben het over onduidelijke afspraken. Waardoor de verantwoordelijkheid steeds weer bij jou op je schouders terecht komt. De spreekwoordelijke aap op je schouder dus. Pas de tips uit dit artikel toe om daar voor goed mee af te rekenen. Een belangrijke stap naar een goed functionerend managementteam.

Meer lezen
Jelle Bartels Jelle Bartels

Edmond Halley: cultuur is de sleutel tot strategie

Hoe zorg je dat je kernwaarden gaan leven? In een interview vertelt Mark Jordens over zijn ervaringen met de methode van The Main Thing. Het actief ontwikkelen van je cultuur ziet hij als een onmisbare schakel bij het maken en uitvoeren van strategische bedrijfsplannen.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Meerjarenstrategie: 5 manieren om meer impact te maken

Als je op internet zoekt naar de beste aanpak voor strategische planning, kom je honderd verschillende manieren tegen. Elke bedrijfsadviseur die er over schrijft, is ervan overtuigd dat hij of zij de beste manier heeft gevonden: "Zie hier, het ei van Columbus voor strategische planning!" Het kan dus goed zijn dat je door alle eieren het bos niet meer ziet. Is dit dan het zoveelste artikel met weer een ei? Nee, gelukkig niet.

Meer lezen
Jelle Bartels Jelle Bartels

Gebruik je onderscheidende kracht

Volgens onderzoek van DFO willen adviseurs de komende tijd hun meerwaarde voor de klant beter over het voetlicht krijgen. Dan is het belangrijk om je unieke waarde en onderscheidende kracht te communiceren. Het is essentieel om op te vallen en te laten zien waarom jouw advieskantoor de beste keuze is voor de financiële behoeften van je (potentiële) relaties. Hier zijn enkele strategieën om jouw onderscheidende kracht effectief over te brengen:

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Checklist: is je meerjarenplan uitvoerbaar genoeg?

Is jouw strategisch plan uitvoerbaar voor de mensen in de dagelijkse praktijk? Doe de check zodat je weet of je keuzes stand houden als je met je poten in de klei staat. En lees de tips uit de dagelijkse praktijk van andere ondernemers hoe zij hun mensen in beweging krijgen.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Bedrijfscultuur verbeteren? Pak het aan met vuur!

Bedrijfscultuur veranderen: het meest ongrijpbare dat je van je mensen in je onderneming kunt vragen. In dit artikel krijg je een inkijkje in hoe we zelf aandacht geven aan de ontwikkeling van onze bedrijfscultuur. En zoals altijd, een eerste stap die je zelf kunt zetten om vooruit te komen met de ontwikkeling van de ‘zachte kant’ van je bedrijf.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Keep it simple: 3 tips voor meer rust in je bedrijf

Als ondernemer ben je een creatief doener. Elke week heb je weer een nieuw idee waar je enthousiast van wordt. Heb je wel eens het gevoel dat er niks afkomt? Train dan eens je focus met de praktische tips in dit artikel.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Geef je sales een boost: 8 tips die werken

Gas geven op sales, hoe doe je dat? In dit artikel staan we stil bij hoe je je sales kunt verbeteren. En dat begint bij weten hoe je dat nu eigenlijk doet. Lees onze 8 tips en close die deals!

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Stop met Leiding geven

Leiding geven is soms een hondenbaan. Als de werkdruk hoog is en er te veel fout gaat weet je als leidinggevende soms niet wat je nog anders kunt doen. In dit artikel 7 praktische tips om je team in een zelflerende stand te helpen.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Met deze methode leer je jouw ideale klanten ècht kennen

Wil je meer omzet met minder moeite? Een no-brainer toch? Het is mogelijk en de sleutel heb je al in handen: je klantenbestand. In dit artikel vertel ik je hoe je door slim naar je debiteuren te kijken, je dienstverlening naar een hoger niveau kunt krijgen. Met uiteindelijk ook meer rendement voor jou als eigenaar.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Zo maak je een visie met je MT: stap 1 en 2

Het mooiste van ondernemen is samen met anderen successen behalen. Af en toe wil je met het MT de koers voor het komende jaar vaststellen. Lees hoe je dat samen aan kunt pakken.

Meer lezen
Thomas Platzer Thomas Platzer

Ontdek de unieke waarde van je bedrijf in 5 stappen

"Je moet geen appels met peren vergelijken." Maar klanten doen het lekker toch. Dan kun je maar beter het lekkerste fruit op de markt zijn.

Als klanten kiezen voor een dienst of product vergelijken ze appels met peren. En appels met appels. En bananen met wortels. Ze gaan de hele fruitkraam door.

Als jouw bedrijf herkenbaar anders is dan alle anderen, dan heb je een flinke streep voor.

In dit artikel lees je hoe je er achter komt wat de unieke kleur en geur van je onderneming is.

Meer lezen