
Alweer een aantal jaar geleden heb ik hard moeten lachen om de reclame van WC-eend. Zij adviseerde daar klanten gebruik te maken van hun eigen product. Niet geheel objectief natuurlijk. Maar toch, als ondernemer ben je natuurlijk trots op wat je doet. Je bent overtuigt van de waarde die je toevoegt en je wilt je relaties daar graag mee bedienen. Maar hoe zorg je er nu voor dat je niet een kopie wordt van de reclame van wc eend? Gebruik een klantcase!
Het maken van een klantcase neemt tijd in beslag en kan best spannend zijn. Je gaat toch in gesprek over de waarde die je hebt toegevoegd. Misschien vertellen klanten iets heel anders dan jij hoopt. Wat moet je dan? Daarom wordt het maken van een klankcase vaak uitgesteld. En dat is zonde. De ervaring leert dat een klant juist veel beter in staat is om te vertellen wat je hebt betekent dan je zelf kunt bedenken.
Eerlijk gezegd was het voor ons ook een hele stap om te nemen. Maar nu het resultaat er staat zijn we enorm trots op de resultaten. Ben je benieuwd? Kijk dan eens op een (of meerdere) van deze cases en laat je inspireren!
Yellow Communications, Karin Van Geelen
Stellema Verzekeringen, Klaas Jan Stellema
Miranda van de Broek Notaris, Miranda van de Broek
Photo by Timothy Dykes on Unsplash