
De All Blacks willen het voorbeeld zijn voor de mensen in nieuw zeeland. Toen ze eenmaal wisten hoe ze van betekenis wilde zijn, waren ze dat nog (lang) niet. Sterker nog, veel van de spelers waren helemaal geen voorbeeld voor de gemiddelde Nieuwzeelander (drank en wilde feesten waren de standaard). Wel voelde het hele team dat het belangrijk was om te veranderen. Dat het tijd was voor een nieuwe koers. (artikel in maart in de VVP).
Om op koers te komen heb je een doel nodig. Een doel dat aansprekend is. Heen en weer varen is even leuk. Maar varen naar het eiland van je dromen maakt de vaart nog veel leuker! De All Blacks spraken uit om wereldkampioen rugby te worden (Against All odds!).
In het vorige artikel hebben uitgebreid stilgestaan met wat je wilt betekenen. Welke belofte jij wilt zijn voor je klanten. In dit stuk beschrijf ik de volgende stap. Hoe bepaal je je doel en de thema’s die daarbij horen? Wat is jouw positie en die van je bedrijf als jouw droom werkelijkheid is geworden? Als je je doelen hebt bereikt? Het neerzetten en concreet maken van een doel helpt met het maken van keuzes. De positie van jouw bedrijf over 1000 bepaalt hoe je de aanwezige middelen in die tijd gaat inzetten. Het geeft focus. Je gaat van ‘in’ je bedrijf ‘aan’ je bedrijf werken.
Lees hier het hele artikel.