Next Step Factory Next Step Factory
  • Home
  • Wat we doen
  • Klantcases
    • Yellow Communications
    • Stellema
    • Raedshuys
    • Miranda van den Broek
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact
Close
Close
  • Home
  • Wat we doen
  • Klantcases
    • Yellow Communications
    • Stellema
    • Raedshuys
    • Miranda van den Broek
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact

En… hoe zien jouw ideale klanten er dan uit? Een vraag die ik vrijwel dagelijks stel aan de ondernemers die ik begeleid, maar eerlijkheidshalve al een tijd zelf niet meer beantwoord had. En net iets waarmee ik de afgelopen weken mee heb zit te worstelen.

Gisteren zat ik op de terugreis van een leuke strategische sessie in Eindhoven met een erg leuke klant: Karin van Geelen van Yellow Communications. Op regelmatige basis spreken wij elkaar. Is het niet voor een gezamenlijke klant, dan gaat het wel over onze bedrijven. Opeens kwam er die vraag: Jelle… vertel mij nou eens… wat is jouw ideale klant?

En toen bleef het even stil. En daarna volgden er heel veel platitudes. Dezelfde die ik ook altijd hoor als ik die vraag aan mijn klanten stel…

De relatie die ik elke keer weer probeer op te bouwen met mijn klanten geven ruimte voor deze vragen: naar mijn klant, maar ook naar mij. Ik mag mij dus best even ongemakkelijk voelen en na moeten denken over een antwoord dat ik ook van mijn klant verwacht. En achteraf is het eigenlijk ook heerlijk dat mij deze vraag gesteld werd. Ik word daardoor namelijk verplicht om alle gedachten die ik heb ook een keer hardop uit te spreken. Het zelf eens terug te horen en daar wel of niet blij van te worden.

Gisteren werd ik erg blij van mijn definitie en vandaag, nadat ik het in verschillende manieren herhaald, opgeschreven, getekend en bedacht had werd ik steeds blijer:

Ik werk het beste met ondernemers waarvan (stiekem) de handen jeuken. Die weten dat er (veel) meer uit hun onderneming te halen is dan dat nu gebeurd. En die nu echt werk willen gaan maken van de potentie die ze zien.

Zo dat is eruit… en ik zie jullie graag tegemoet ;).

En Karin… bedankt :)!

Posted in: Bedrijfsmodel, Mensen, Nieuws Tagged: Business model, ken je klant, klant centraal, ondernemen, segmentatie Author: Jelle Bartels

Share

FacebookTwitterGoogle +

Leave a Reply / Cancel Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Recente berichten

  • Kom uit je groef – VVP November 2022
  • Bouwstenen voor succes – de verandering de baas (VVP september 2020)
  • Jouw organisatie maakt impact
  • Blijven doen wat je altijd al deed is gewoon makkelijker.
  • De magneet voor het behouden van goede medewerkers

Recente reacties

  • Is uw organisatie klaar voor de volgende stap? - Faster Forward op Over ons
  • kaan op Waarom klantsegmentatie zo enorm belangrijk is.
  • Ronnie Goud op Ondernemen met hart, hoofd en handen!
  • Ronnie Goud op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur
  • Bart Vermeulen op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur

NEXT STEP FACTORY COÖPERATIEF U.A.

Postadres:
Klaterbos 42
2134 JE HOOFDDORP
Nederland
E: info@nextstepfactory.nl
W: www.nextstepfactory.nl
Bereikbaar op: +31 (0) 625 02 4545

BEZOEKADRES

Wij zijn ingericht om overal te kunnen werken waar wij willen.
Een vast kantooradres is er niet.
We hebben een aantal mogelijkheden om met elkaar af te spreken.
Samen met jou komen we tot de beste plek.
KVK: 71049479

Twitter Widget

  • Voor iedere ondernemer en #businessversneller een must read. Welke linkse directe ga jij na dit stuk aan zien komen… https://t.co/aGdm0Yvvvf01:45 PM Dec 11
  • Dag 4 is pittig én geweldig! Altijd weer die inzichten in klanten met verrassende inzichten. #businessversneller https://t.co/be9CXpkDqD10:25 PM Nov 06

Next Step Factory 2022. Alle rechten voorbehouden