
Bij een coherente ontwikkeling van je organisatie hoort duurzaamheid daar vanzelfsprekend bij. Helaas is de term wel behoorlijk beladen aan het worden. Moet je hier nu wel of niet iets mee? Kan je niet ‘gewoon’ je ding blijven doen? Het goede nieuws is dat je ongemerkt waarschijnlijk al flink op weg bent. Bewust of onbewust. Er is een grote kans dat je er in ieder geval in de nabije toekomst mee te maken gaat krijgen, omdat andere stakeholders hier naar gaan vragen. Hoe zet je dan nu al praktische stappen, zonder de focus op je eigen bedrijf te verliezen?
In de VVP (het vakblad voor de financieel adviseur) schreef ik over het boek ‘Impactvol ondernemen in de praktijk‘. Het artikel vind je hieronder. De auteurs van dit boek gebruiken nieuwe en bestaande modellen om handen en voeten te geven aan strategische keuzes die je kan maken. Aan de hand van deze modellen kan je zien in hoeverre je bedrijf al met impact bezig is. En laat tegelijkertijd zien waar winst te behalen is. Niet omdat het moet, maar omdat je dat zelf wilt. Of het nu economische of ideĆ«le redenen zijn.
Hierbij het artikel: