Next Step Factory Next Step Factory
  • Home
  • Wat we doen
  • Klantcases
    • Yellow Communications
    • Stellema
    • Raedshuys
    • Miranda van den Broek
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact
Close
Close
  • Home
  • Wat we doen
  • Klantcases
    • Yellow Communications
    • Stellema
    • Raedshuys
    • Miranda van den Broek
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact

Een business model met volmacht is voorbij

Begin maart gaf Aegon aan te stoppen met het volmachtkanaal. Hierdoor ontstaat er direct handenvol werk voor partijen die met een volmacht werken. Op dit moment lijkt het een oplossing om de lopende afspraken zo snel en makkelijk mogelijk onder te brengen bij een andere partij die nog wel mogelijkheden biedt. Is dat een goede strategie of zal het een lapmiddel blijken?

Je strategie aanpassen omdat een businesspartner zijn plan wijzigt, is niet de droom van veel ondernemers. Deze besluiten komen altijd op het verkeerde moment. Je kunt dan twee dingen doen: snel een kleine aanpassing doen en hopen dat het nog even zo blijft, of juist nu even de schouders eronder zetten en dan alles eens goed onder de loep nemen.

De eerste vraag is: zijn volmachten nog wel van deze tijd? Ook insiders geven aan dat steeds meer verzekeraars hun volmachten gaan intrekken. De regels worden zwaar en de resultaten staan onder druk. Aan de ondernemende adviseur is nu de taak de volgende vraag te beantwoorden: beperk ik mij tot een lapmiddel (oversluiten naar een andere volmacht) of heroverweeg ik mijn totale strategische keuzes, zodat ik in de toekomst minder bevattelijk ben voor besluiten van buitenaf? Voor de ondernemer die ervoor kiest zijn strategie onder handen te nemen, heb ik zes tips:

Dit artikel is verschenen op het AMweb. Om het hele artikel te lezen kun je hier klikken.

Lees op AMweb
Posted in: in de Media, Nieuws Author: Jelle Bartels

Share

FacebookTwitterGoogle +

Leave a Reply / Cancel Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Recente berichten

  • Kom uit je groef – VVP November 2022
  • Bouwstenen voor succes – de verandering de baas (VVP september 2020)
  • Jouw organisatie maakt impact
  • Blijven doen wat je altijd al deed is gewoon makkelijker.
  • De magneet voor het behouden van goede medewerkers

Recente reacties

  • Is uw organisatie klaar voor de volgende stap? - Faster Forward op Over ons
  • kaan op Waarom klantsegmentatie zo enorm belangrijk is.
  • Ronnie Goud op Ondernemen met hart, hoofd en handen!
  • Ronnie Goud op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur
  • Bart Vermeulen op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur

Next Step Factory 2022. Alle rechten voorbehouden