Next Step Factory Next Step Factory
  • Home
  • Wat we doen
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact
Close
Close
  • Home
  • Wat we doen
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact

Alweer ruim een week geleden was ik aanwezig bij PUURervaren van Judith Webber. Iedereen lijkt moeite te hebben om mensen te enthousiasmeren voor hun events: kaarten gratis worden weggegeven en mensen worden bijna aan de haren getrokken door allerlei sponsors.

Maar Judith krijgt veertig mensen op de been die enthousiast, open en eerlijk samen een prachtige dag met elkaar delen. Waar zit nu het verschil tussen een willekeurig evenement en PUURervaren van Judith?

Als ik kijk door de ogen van een businessmodel zie ik de volgende innovaties:Judith heeft duidelijk durven kiezen voor haar klanten (dat moest ook wel gezien de titel van haar eerste boek: “kies en ze kiezen jou” :)). Niet alleen trekt dat de juiste mensen aan, maar zorgt er ook voor dat Judith als specialist wordt gezien op haar gebied.

Haar aanbod is helder en duidelijk: “wil je je eigen grootheid ervaren? Voelen om 100% jezelf te zijn? Kiezen voor jezelf en 2013 jouw jaar te maken?”. Het is niet interessant of het aanbod bij je past, maar of je het begrijpt. Hier is geen speld tussen te krijgen. Wil je een van deze 3 zaken of een van de drie, dan moet je hierbij zijn!

Dan kijken we naar distributie: hoe kwamen we nu te weten dat dit evenement er was? Judith is natuurlijk een kei in het gebruiken van Social Media. Helaas weet ik uit ervaring dat je er alleen met dit kanaal er niet komt. Door haar eerdere keuzes (duidelijke klantengroep én helder aanbod) zijn de mensen om haar heen ook enthousiast en vertellen het graag door. Judith krijgt door haar directe heldere benadering dus van nature veel ambassadeurs. Daar ligt ook meteen de “truc” van het onderhoud met haar ‘klanten’. Er zijn maar weinig berichten die gestuurd worden die geen antwoord krijgen van Judith. Ze is werkelijk aanwezig en bereikbaar. Ze stuurt, luistert én antwoord. Haar berichten zijn altijd van dezelfde toon: persoonlijk. Ze is geen ander dan wie ze is, je krijgt Judith. Dat maakt haar zelfs op Social Media bijna tastbaar en daar houden mensen van.

Helaas kan ik de achterkant van het model (de kosten, activiteiten, partnerships en bronnen) niet helemaal analyseren, maar ook daar is Judith innovatief geweest. De tweede helft van het programma nam zij namelijk wel de structuur van het programma aan, maar werd de invulling volledig (en vrijwillig) gedaan door alle deelnemers (klanten worden partners). In plaats van zelf het podium te willen nemen en ruimte te pakken, gunde Judith het podium (bron) aan haar gasten (activiteit). Deze vonden het stuk voor stuk allemaal reuze spannend, maar kwamen toch allemaal hun stukje delen. Dit maakte de dag uniek ten opzichte van andere evenementen.

Het kan bijna niet anders of Judith heeft een innovatief business model in handen voor het inrichten, distribueren, invullen en succesvol maken van evenementen. Het zou mij verbazen als het volgende evenement niet nog meer deelnemers heeft dan nu.

Posted in: Bedrijfsmodel, Mensen, ondernemen Tagged: Bedrijfsmodel, Business model, innovatie, ken je klant, toegevoegde waarde Author: Jelle Bartels

Share

FacebookTwitterGoogle +

2 Comments

  1. Stella Webber
    30 december 2012 at 18:42 / Beantwoorden

    Wat een geweldige blog over Puur Ervaren! Wat zal Judith hier ook blij mee zijn. Kies en ze kiezen jou, was overigens haar 2e boek, maar oké.:-) Het is deels haar enorme moed geweest, denk ik, en deels haar nog meer pure-zijn de laatste tijd, die haar het Puur Ervaren event zo heeft durven laten ontstaan..
    Prachtig om daar zo mooie resultaten van te zien en te lezen, hoe anderen dit ook als zo geweldig fijn hebben ervaren. Mijzelf inclusief.
    Wij kijken allemaal met zoveel liefde, warmte en plezier terug op deze bijzondere dag!
    Dank je wel Jelle, voor jouw prachtige bijdrage hier en ook op 21-12-12!
    Warme groet
    Stella Webber

    • Jelle
      8 april 2013 at 13:51 / Beantwoorden

      Hallo Stella,

      Hartelijk dank voor deze reactie. Sorry voor mijn late terugkoppeling.

      Het was zeker een bijzondere dag. Leuk dat ik je ontmoet heb!

Leave a Reply / Cancel Reply

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Meest recente berichten

  • Financieel adviseurs zitten op een goudmijn!
  • Next Step Factory presenteert:
  • Financieel Adviseur in 2023 overbodig(?)
  • Ondernemen: Wat is jouw score?
  • JUISTE PARTNER MAAKT JOU STERKER (VVP)

Recente reacties

  • Is uw organisatie klaar voor de volgende stap? - Faster Forward op Over ons
  • kaan op Waarom klantsegmentatie zo enorm belangrijk is.
  • Ronnie Goud op Ondernemen met hart, hoofd en handen!
  • Ronnie Goud op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur
  • Bart Vermeulen op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur

NEXT STEP FACTORY COÖPERATIEF U.A.

Postadres:
Klaterbos 42
2134 JE HOOFDDORP
Nederland
E: info@nextstepfactory.nl
W: www.nextstepfactory.nl
Bereikbaar op: +31 (0) 840 035 377

BEZOEKADRES

Wij zijn ingericht om overal te kunnen werken waar wij willen.
Een vast kantooradres is er niet.
We hebben een aantal mogelijkheden om met elkaar af te spreken.
Samen met jou komen we tot de beste plek.
KVK: 71049479

Twitter Widget

  • Voor iedere ondernemer en #businessversneller een must read. Welke linkse directe ga jij na dit stuk aan zien komen… https://t.co/aGdm0Yvvvf01:45 PM Dec 11
  • Dag 4 is pittig én geweldig! Altijd weer die inzichten in klanten met verrassende inzichten. #businessversneller https://t.co/be9CXpkDqD10:25 PM Nov 06

Next Step Factory 2019. Alle rechten voorbehouden