Next Step Factory Next Step Factory
  • Home
  • Wat we doen
  • Klantcases
    • Yellow Communications
    • Stellema
    • Raedshuys
    • Miranda van den Broek
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact
Close
Close
  • Home
  • Wat we doen
  • Klantcases
    • Yellow Communications
    • Stellema
    • Raedshuys
    • Miranda van den Broek
  • Over ons
    • Over ons
    • Onze klanten
    • Aanbevelingen
  • Nieuws
  • Contact

“Klantcontact verandert, de klant gaat meer zelf doen”. “Hoe zorg je er als adviseur voor dat je met jouw bedrijfsmodel digitaal bij de tijd blijft en tegelijkertijd actief de relatie met je klant uitbouwt?”

Wil je als ondernemer een keuze kunnen maken, dan moet je eerst overzicht creëren. Overzicht creëert inzicht en daarmee kun je keuzes maken. Dat klinkt logisch, tegelijkertijd is het mijn ervaring dat dit moeilijk is. Keuzes maken doet namelijk pijn.  (artikel in april in de VVP).

Waar steek jij als adviseur op in: digitalisering, hybride dienstverlening, tussenpersoon zonder provisie? Veel adviseurs zien dat het anders moet, maar hebben geen idee hoe.

VERSCHILLENDE BEDRIJFSMODELLEN

Door je bewust te worden van je dubbele rol van zowel adviseur als verkoper/bemiddelaar, zul je inzien dat beide rollen ieder een eigen bedrijfsmodel hebben. Ondanks de overtuiging dat alle administratieve werkzaamheden onderdeel zijn van de waardepropositie, zie ik dat veel hiervan niet past in het bedrijfsmodel van de adviseur, maar bij de rol van de verkoper. Het is niet zozeer de vraag welk model beter is; het gaat vooral om het inzicht dat beide rollen een ander bedrijfsmodel hebben. Ieder met hun eigen keuzes op het gebied van strategische partners, bedrijfsmiddelen of de kernactiviteiten die verricht worden.

Lees hier het hele artikel.

Posted in: Bedrijfsmodel, Financiele diensten, Nieuws, ondernemen Tagged: Bedrijfsmodel, Business Model Canvas, business modeling, financiele dienstverlening, ondernemen, toegevoegde waarde, visie, VVP Author: Jeroen Bais

Share

FacebookTwitterGoogle +

Leave a Reply / Cancel Reply

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Recente berichten

  • Kom uit je groef – VVP November 2022
  • Bouwstenen voor succes – de verandering de baas (VVP september 2020)
  • Jouw organisatie maakt impact
  • Blijven doen wat je altijd al deed is gewoon makkelijker.
  • De magneet voor het behouden van goede medewerkers

Recente reacties

  • Is uw organisatie klaar voor de volgende stap? - Faster Forward op Over ons
  • kaan op Waarom klantsegmentatie zo enorm belangrijk is.
  • Ronnie Goud op Ondernemen met hart, hoofd en handen!
  • Ronnie Goud op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur
  • Bart Vermeulen op 5 redenen om volop actief te zijn als particulier financieel adviseur

Next Step Factory 2022. Alle rechten voorbehouden