Over Ivo (R.I.P. 23-07-2022)
Een prachtig mens is heen gegaan. Op 23-07-2022 is onze grote vriend en collega overleden. Zijn nimmer aflatende steun, inspiratie en grote lag zullen we missen en nooit vergeten. Zijn manier van kijken naar onze wereld mag nooit vergeten worden. Daarom kan je hier lezen waar Ivo voor staat en wij ons voor blijven inzetten. Rust zacht lieve Ivo. We zien elkaar bij het grote kampvuur.
“In mijn werk sta ik voor het mogelijk maken van een economie van welzijn en geluk. Het gaat mij om wezenlijke vernieuwing van klassieke denkmodellen en de praktische toepassing daarvan. Daarbij kijk ik verder dan alleen de materiële kant van het leven.Als hoogste ideaal beschouw ik dat de mens opnieuw samenvalt met de oorspronkelijk blauwdruk die hij/zij in zichzelf meedraagt. De liefde (hart en ziel) en de wijsheid (verstand en geest) zie ik als de belangrijkste ingrediënten om stapje voor stapje dit ideaal te realiseren. Vanuit deze visie werk ik al jarenlang heerlijk samen met Jelle Bartels, oprichter van Next Step Factory.
Al dertig jaar ben ik actief in het bedrijfsleven. Eerst als financieel adviseur, later als business coach, spreker, schrijver en facilitator op het gebied van persoonlijke groei en zakelijke ontwikkeling. Als ambassadeur van het Kinder Institute of Life Planning (2003 – 2009), heb ik het fundament gelegd voor een beweging van financiële adviseurs die financiële planning van de diepste wensen en behoeften van de mens tot het centraal uitgangspunt maken van hun werk als financiële dienstverlener. Geld dient hierbij de mens, niet andersom.
Mijn focus ligt nu op (1) het zichtbaar maken van hoe mooi onze samenleving kan zijn, (2) het begeleiden van bedrijven en instellingen om vanuit nieuw bewustzijn te werken, (3) het helpen van mensen om de kracht van het hart te ervaren en te integreren in het dagelijkse leven, (4) het schrijven van boeken en artikelen, en (5) het op internationaal vlak geven van lezingen over liefde.
Hier hoor je mij in gesprek over ondernemen met hoofd, hart en handen voor Radio #StrictlyBusiness (vanaf ca. 29 minuten, september 2015).”
Kernwoorden
Vertrouwen
Mensgericht
Integraal
Authentiek
Spirit